kayvalckx.reismee.nl

Marokko 2010 - Dag 18, 19 en 20: Marrakesh en terug naar Nederland

De verhaaltjes worden korter en saaier, achja. Op dit moment ben ik weer in Nederland.

Dag 18 bestond vooral uit de busrit naar Marrakesh en aldaar ben ik souvenirs gaan kopen. Dag 19 was een relaxe dag in het hete Marrakesh, veel gepraat met andere reizigers, betreffende 2 koppels uit Nederland, een Zweed, een Deen en een Spanjaard. Tof. De volgende dag heb ik vooral gelezen en ben ik langzaam naar het vliegveld gegaan om naar Duitsland te vliegen.

In de bus naar het vliegveld voelde ik mezelf heel apart. Alle herinneringen kwamen stuk voor stuk naar voren, heerlijk. Echter op het vliegveld voelde ik me omgekeerd, ja, ik ga weer terug naar het normale leven, alles weer zoals het is. Een koelkast die heerlijk gevuld is, familie zien, vrienden zien, werken, school en al het normale. Máár een ding werd me duidelijk: Dit is zéker voor herhaling vatbaar!

Na een 3,5u durende rit, met een half uur vertraging kwam ik aan in Duitsland.

Marokko is een schitterend land! Máár het is aan te raden om niet in het zomer-hoogseizoen te gaan. Niet zozeer vanwege de hitte (daar wen je aan, je past je dagschema erop aan), maar vanwege de touristen. De Marokaanen hebben vakantie en er komt een shit-load aan mensen aan in de toerisitsche trekpleisters van Marokko. Echter is het dan wel fijn als je alleen reist, dat je genoeg mensen tegenkomt!

Over een paar dagen zijn hier ook foto's op te vinden, zijn de verhalen bijgewerkt naar 1 gelijkwaardig niveau en mag ik terugkijken op een heerlijke reis.

Want iemand zei tegen mij dat er een verschil is tussen reizen en vakantie. Van vakantie wordt je niet moe, lekker ontspannend. Reizen kost energie en is vermoeiend. En daar geef ik haar helemaal gelijk in!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!