kayvalckx.reismee.nl

Marokko 2010 - Dag 1 en 2: Vlucht en Marrakech

Dag lieve mensjes,

Met mij gaat alles goed. Ik raak op dit moment gefrustreerd omdat er vrij veel letters op het toetsenbord verkeerd zitten :p. Net mijn voetjes gewassen omdat ze zwart zijn, komt doordat ik op slippers loop en ze de straten telkens nat makenn voor de verkoeling, netjes van ze, mijn voetjes geven er eigenlijk ook niets om... Oh, trouwens, ik kwam langs een cafeetje waar Ned. - Bra opwas, Bra had net gescoor. Jammer!

Dag 1: Djemaa El Fna

1330 vertrokken we richting Weeze.Voordat iuk aan boord kon, moest ik natuurlijk eerst bij de gate gaan staan, klaarblijkelijk had iedereen zowat priopriteit; not dus. Ze moestenb allen terug naar de andere rij; deden ze heel makkelijk door onder het koord te kruipen, heel anders als de vlucht naar Litouwen!

Het vliegtuig kwam aan om 1820, later als verwacht. Daarna was het w88 bij de paspoortcontrole, ja ik heb een ste,pel! Officieel ben ik in Marokko. Een paar lappen gepint en de bus genbo,en naar Djemaa El-Fna.

* Er zit nu een Marrokaanse jongen achter me porno te kijken...

Toen ik de bus uitstapte werd ik gelijk door mannetjes achterna gzeten of ik hun hostel niet wilde. Non Merci; was het dan, 2 woorden die ik nu best wel heel vaak gebruik... De bedelaars laat ik links liggen; het( wzijn er erg veel.

Het zoeken naar mijn hostel was moeilijk, maar het ius gelukt, mede door touristen en een politieagent, lokale bevolking vraag ik maar niet; het komt blijkbaar vaak voor dat ze afterwards je om fooidwingen te vragen.

Na het bezoek aan mijn snikhete kamer ging ik naar het veelbelovende plein Djemaa El Fna, bij donker is het schijnbaar het mooist. Schitterend!! Ik heb het plein een paar keer doorkruist, de geuren, kleuren, geluiden, je wordt er vrolijk van.

De souks ]een soort dichtbevolkte jaarmarkt] was erg mooi oml te zien; maar al snel kreeg ik in de gate dat je er heel malklemijk in kon verdwalen; niet echt een top idee voor het tijdstip.

Een schitterende indruk heeft het plein op me achtergelaten: vanavond ga ik weer even ronddwalen en verse jus drinken voor 0,25 eurocent; jammie.

Dag 2: Rondwalen in Marrakech

Redelijk goed geslapen, geen oordropjes hoeven gebruiken. Ik heb mijn backpacktas achtergelaten om Marrakech te verkennen. Met een lekker ontbijt bestaande uit koffie, water, zoet broodje, verse jus en crtepes voor omgerekend 2,90 euro ben ik naar het Bahia Palace gelopen; erg mooie bvinnenpleinen had het! Stieke, achter een engelse rondleiding gaan lopen werkt, nu kan ik bij de schitterende plaatjes ook een verhaal achter plakken.

Vervolgens ben iknaar Saadiens Tombs gegaan, grazftombes, maar door het ontbreken van informatyie weet ik niet welker doden er liggen, vast erg belangrijke mensen.

Op zich vond ik erg makkerlijk de weg terug naar het plein, waar ik een slang om me nekl heb gehad! een erg bijzondere ervaring, ze wilde 200Dh )18 euro) van me, ze kregen er maar 50. volgens mij had ik minder kunnen geven, want hij werd niet echt boos. Maar de 4,80 euro was het zeker WAARD. Niet alleen slangen, ook aapjes, daznseressen, lokale ,uziekjes waren te horen en te bewonderen.

eN TOEN WILDE IK EEN LGISCHE ROUTE VOLGEN? MAAR DAT BLEEK ONMOGELIJK? DUS HEB IK EEN PAAR UUR VERDWAALD RONDGELOPEN IN DE MEDINA Van *sorry voor de capslpock* Marrakech.Sommiger dingen zie je dan 2x, maar dat boeide niet. Het is bijzoindert om door alle kleine straatjes met verkoopkraa,pjes rondte lopen, aangesproken zworden door Marrokaanse mannetjes. Het nadeel is echter dat je niemand kunt vragen waar iets is, het gevaar zal dan altijd liggen bij het feit dat ze achteraf geld jkunnen vragen.

Uiteindelijk ben ik toch maar naar Ville Nouvelle gegaan, buiyen de oude stadsmuren. Naar Jardin Nouvelle ging de reis heen. Een schitterende aangelegde tuin! Zo,n tuin wil ik later ook wel!

Na een lange tocht terug inn de zinderende hitte, ben ik weer op het plein beland, lekker gegete! Eerst een salade met palmhart, is trouwens best wel lekker, gevolgd door een tijane van gekruide gehaktballetjes, waarbij iets met ei gefabriceerd was. Lekker! Wel duur,; samen 1,5l water )heb vandaag al 3l water op) kostte het me 124 Dh, zo,n 11,90 euro...

Als ik klaar ben hiermee ga ik even kijken of Nederland aan het winnen is of niet, om door te gaan naar de souks, aflsuyitend om rond te dwalen oip het plein.

Morgen ga ik naar een andere koningsstad toe; Fes! Ben benieuwd!

Tante Michele en Neefje Roel ;-)

Wauw! Wat een andere wereld! Wat een indrukken, we zijn echt benieuwd naar alle foto's!

Heel veel plezier in Fes, tot het volgende verhaal ;-)
Nederland heeft trouwens gewonnen! 2-1

Groetjes!

ans

hey zonemans
ik lees dat je het naar je zin hebt ben benieuwd naar de foto's
nog heel veel plezier en doe voorzichtig
xxxx mam