kayvalckx.reismee.nl

Marokko 2010 - Dag 3: Treinreis naar Fes

Vandaag ben ik om 7:00 opgestaan, ik sliep later dan verwacht. Het ontbijt was minder als gisteren, ik dacht dat ik een omelet had besteld, maar blijkbaar krijg je dan niets dat met een ei te maken heeft.

* Het toetsenbord is normaal!!!! En het zijn fijne pc's.

De buslijn 8 naar Gare Marrakech was zeer goed te doen, voor 32 eurocent. Het treinticket kostte 195Dh, voor een achtuur durende treinreis naar Fes. Omgerekend is dat 19 euro. Deze trein ging via Casablanca, Rabat en Meknes, deze steden laat ik echter naast me liggen. Ik ga naar Fes!

Ik zit in een cafe met 6 dames en1 man. Vijf hebben een hoofddoek aan, 1 niet. Trouwens zo'n 85% droegen in Marrakesh een hoofddoek, 10% droeg iets voor de mond en de andere 5% locals droegen geen hoofddoekje.

Mocht ik nog tijd yhebben en naar Casablanca gaan, denk ik dat het percentage anders zal liggen.

En ik heb de eerste geit in een boom/struik gezien!!

Het platteland nabij Marrakech is glooiiend, gortdroog, en hier en daar een miniscuul gehucht. Aan de kustlijn (Casablanca-Rabat) werd het echter groener en zag je struikgewassen, waarvan ik vermoed dat het tomaten waren.

Om 9:00 vertrok de trein, ik had alleen water gbij me. Ach ja dat overleef ik wel.

Kwart voor 2 is het inmiddels. Casablanca is voorbij geraasd, idd het is moderner te zien aan de hoofddoekjes en bebouwing, later sprak ik een Engels koppel en zij zeiden dat just a big city was. Daar wil ik dus niet naar toe.

Na Meknes te zijn gepasseerd, en de airco weer aan ging en door regen is het weer aangenaam in de trein. Nog steeds warm. Ook fijn dat de meesten de trein uit zijn, waardoor het ook niet meer zo claustofobrisch aandoet.

Om 17:00 ben ik in Fes aangekomen, jhet regent! In de regen ben ik dwalend naar de Medina gegaan (medina=oude stad). Na 2 uur dwalend door de stad te zijn gelopen en opweg werd geholpen door een student uit de stad en door vragen aan vrouwen (uit zekerheid zodat er geen geld wordt gevraagd naderhand) ben ik bij Hotel Cascade beland. Voor 150Dh; een 2-persoons kamer, de 1-poersoons waren vol. Ik wist namelijk niet dat je ook op een dakteras kon slapen voor 50Dh (5 euro), dit ga ik vanavond doen.

Bij Taami heb ik veeeel te veeel gegeten voor 50Dh (5 euro; een 4-gangendiner :S). Ik kwam in een goed gesprek met een Engels koppel, zij vertelde me dat Casablanca geen aanrader was. De ober was trouwens vet grappig!

Ik ben teruggelopen naar het hotel rond 21:15 waar het heel gezellig werd, veel mensen ontmoet uit alle hoeken vand e wereld!

Ook ben ik erachter gekomen dat ik teveel geld uitgeef, ik kan voor veel minder leven.

Fes heeft een goede indruk op me achter gelaten, ninder opdringerig als Marrakesh en een mooiere bouwstijl; Andalusisch.

Het is nu 0:30. Slaap zacht!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!