kayvalckx.reismee.nl

Marokko 2010 - Dag 4: Exploring Fes

Om 8:00 ben ik opgestaan en even bij de mensen gezeten van gisteravond. Vervolgens ben ik naar de Tanneries gegaan, waar ze leer maken. De kamelenhuiden worden dan in bakken gedaan waar met natuurlijke kleurstoffen ze een kleur krijgen. Het stonk enorm! Maar ik weet nu waar het leer vandaan komt. Het vinden van de Tanneries was moeilijk; zoals de andere dagen ben ik een aantal malen verdwaald geraakt, but don;t worry, het is leuk om te verdwalen in Medina's...

Onderweg terug naar het hotel kwam ik Diel uit Zweden, Pablo en Isabella uit Mexico (solo-reizigiers) en Nadia uit VS tegen en ze wilden de ruines bekijken, daar zou een mooi uitzicht zijn op Fes-Medina. Dat wilde ik wil! Dus ik ben meegegaan en zijn verdwaald in de Medina. Uiteindelijk kwamen we weer bij het Hotel terecht waar we Clair uit Schotland en Courtney uit Ierland tegenkwamen. Hiermee ga ik morgen om 10:30 naar Chefchaouen.

Het uitzicht was mooi over de mooie stad Fes, met geel/wit/beige gebouwen met donkerbruine kozijnen. Via een mooie weg (door een kerkhof viaeen van de meestongelukkigepaden, maar datwas leuk) zijn we teruggegaan naar de Medina. In de zinderende hitte zijn we teruggelopen naar het hotel, waarik onderweg een pitabrood met kamelenvlees heb gegeten! Erg lekker :D en kostte omgerekend maar 0,95 euro. Ik begin door te krijgen hoe goedkoop het wel niet kan!

Om 16:00 kwamen we terug in het hotel en heb ik een heerlijke koude douche genomen. Ondaks de pet heb ik toch hoofdpijn gekregen door de hitte, maar dat is nu gelukkig alweer een tijdje over.

Fes stinkt naar kamelenleder, Marrakesh stonk naar pis van mensen of van de donkeys/paarden. Leuk om trouwens te zien hoe ze zwaren dingen vervoeren in de Medina; met de ezel of paard... Het is namelijk onmogelijk om met de auto door de Medina te rijden.

Zometeen ga ik richting Cafe Clock, daar zie ik degene weer waar ik het over had. Schijnbaar wordt er live muziek gespeeld. Morgen vertrek ik naar Chefchaouen. Ik heb geen idee of ik te snel reis, lijkt er wel een beetje op. Kom ik hoe dan ook snel achter!

* Het is trouwens best vreemd om met zo veel verschillende talen om te gaan! De Marokkanen spreken Berbers of Arabisch maar kunnen veelal Engels of Frans. Ze zijn immers op de toeristen ingespeeld. Daarnaast is de voertaal met de reizigers Engels, maar heb ik vandaagsoms met Pablo Duits gepraat, vindt hij leuk. En dan hoor je Deens en Spaans. En gaat er in je hoofd alleen maar Nederlands rond. Bijzonder. Denk dat mijn Engels hier wel wat van kan opsteken. Ook het Frans, waarvan ik merk dat het teveel is teruggezakt.

Reacties

Reacties

ans

ha zonemans
je verdwaald wel veel of nie hahahaha
leuk om met anderen mensen om te gaan uit andere landen. Dus het stinkt daar een beetje maar daar wen je wel aan.Tot het volgende verhaal
groetjes mamxxxx

Sharon

Hé lief broertje,
Ik lees dat je het leuk hebt daar met die leipe mocro flavour. Krijg ik nu een tas van kamelenleer als souveniertje? Liefst met 2 bulten voor extra opbergruimte. Wanneer komen de foto's trouwens?
Groetjes Sharon

P.s. Koop een kompas!

10 ukke.

Hey Kay.
Wat een heerlijk verhaal,als ik het lees heb ik het gevoel dat ik achter je loop,hier alles goed,wees voorzichtig,en geniet ze nog. kus 10 en de (golf)ballen van B.beek.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!