kayvalckx.reismee.nl

Marokko 2010 - Dag 5: Sunrise @ Fes and Chefchaouen

Gisteren heb ik op het terras geslapen, het was aangenaam daar, alleen werd ik om 4u smorgens gewekt doorhet oproepen van het gebed, dat duurde zo;n 20 min.

* Ik heb nu te malken met een vreemd toetsenbord, dus verwacht niet veel van de kwaliteit nederlands enw*zo..

We zijn om hamlf 6 zonsopgang wezen kijken, Diel uit Zweden was mee, ook Iris en Stine uit Denemarken. Super mooi! Nice. Via de medina zijn we teruggelopen naar het hostel en heb ik afscheid moeten nemen van Fes.

Het ontbijt bestond uit een soort van pannenkoek met smeerkaas; lekker was dat.

Met Courtney en Clair ben ik in een luxe touringcar gestapt naar Chefchaouen, via zigzagweggetjes door een heuvelachtiggebied.

Op dit moment doorkruis ik het rifgebergte )eerder gescrheven vandaag) waar bijna alle ,arrokanen in nederland vandaan komen. Het lijkt een vruchtbaar gebied; maar in juli is het gortdroog en kijkt het gras overal geel. Maar er is gewoon niets. geen grote dorpen; voorzieningen; alleen enkele miniscule gehuchten. bestaande uit boerdrijen, het zag er berlabberd uit. Ik begin te begrijpoen waarom er zovelen in nederlaand leven.

In chefchauoen ga ik slapen in hotel Mauritania op het dakterras voor 30Dh; 3 euro dus! Samen heb ik met Courtney en clkair gegeten; ik had een tajine met garnamlen, lekker was dat. Beide voelde ze zich moe dus ben ik in mijn eentje de medina gaan verkennen! Stunning! Echt heel mooi. Alle muren zijn lichtblauw met wit beschilderd....

Ik werd gevraagd door een redelijk jonge man om zijn taptijen te bekijken. Ik geraakte in gesprek *met hem en zijn opa, leuk! Ze probeerde subtiel iets aan me te verkopen, maar ze begrepen dat ik niets wilde,; de mensen zijn hier minder opdringerig dan in Fes of Marrakesh, mooi! Nu ga ik even chillen, morgenvroeg wil ik een berg beklimme, en naar de watervallen gaan, kijken of dat gaat werken; aangezien ik deels per petit taxi ga. Echt leuk om die taxis te zien, het zijn allemaal Fiat Unos of Dacias.

Morgen ga ik voetbal kijken, kijken of nederland er wat van gaat bakkenb, vast wel!

* Fotos kan ik helaas niet opladen, ze hebben geen ingang voor een kaart van miojn xca,era, en de usb kabel daarvan ben ik vergeten.....

Reacties

Reacties

ans

ha zonemans je hebt het wel naar je zin daar en volgens mij ook naar jouw verwachtingen die je had
ben zo benieuwd naar de foto's maar die zien we wel als je weer thuis bent
doe voorzichtig en ben benieuwd naar jouw bvolgende verhaal
groetjes mam

Roel

Hee! Alle verhalen klinken weer super kay, oei ik ben jarloers op je. Tof dat je al allemaal mensen hebt leren kennen!

Havefun!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!