kayvalckx.reismee.nl

Marokko 2010 - Dag 8: Het is 50 graden in de Sahara

Om 7u kwam ik aan in Rissani. Een man sprak me aan en met hem heb ik yuiteindelijk een deal gesloten voor 400Dh voor een kamelentocht en een povernaxchting inj de woestijn, inclusief avondeten en ontbijt. Voor 50Dh kon ik gebruik maken van het zwembad en had ik beschikking over een kamer voor mijn spullen. Om 7u vertrok ik s avons de woestijn in.

Voordat ik dat deed heb ik smorgens nog een tocht gelmaakt van 1,5u door de woestijn, dat echt fantastisch is, en heb ik de rest van de middazg rond het zwembad gehangen, wat kun je meer doen als het 50graden is. Het was een beetje saai, er was namelijk niemand dan ik, terwijl er 60 personen konden overnachten.... Daaromzal ik ook maar 1 nacht blijven in de woestijn.

Om 1900 vertrok ik per kamee. Samen meteen japanner, een bagagekameel en 2 kamelendrijvers begonnen we aan de 2u durende toch. Doordazt het alm vrij laat was viel de hitte erg mee!

De tocht was super, het eten dat aarop volgde ook! Ook de sterrenhemel was mooi, niet zoals in Nederland, in de woestijn zijn er veel meer sterren te zien.

* Ik typ nu een beetje saai, maar ik heb even geen zin om lange verhalen te schrijven. Heb honger namelijk. De volgende dag, de dag dat ik schrijf nu, ben ik per bus naar Tenerhir gegaan, vanuit daar ga ik naar de Todra Gorge, het schijnt daar erg mooi te zijn! Ben benieuwd....

Ik zal snel het vervolg schrijven. Foto:s erop zetten lukt helaas niet..........

Reacties

Reacties

Sharon

Hé Broertje!

Ik ben weer helemaal bijgelezen. Hier wordt het vandaag weer over 30*C. Geeft niets heb toch vakantie :) Had je trouwens lekker gegeten? Is het waar trouwens dat kamelen stinken? Anders laat die tas maar zitten :P Vertel eens wat meer over je lampenkap!

Liefs Sharon

Sharon

Hé Broertje,

Mocht je je vervelen op de pc en nog wat minuten over hebben? Kijk dit filmpje/liedje eens op youtube.com
http://www.youtube.com/watch?v=Ke55Gcbfk4U&feature=related

Kus

Kay

He Sharon.
Ja, kamelenleer stinkt enorm!! Maar kamelen zelf stinken niet heel erg, valt wel mee... Minder als paarden in ieder geval. De lampenkap is groen :). Genoeg informatie over de lampenkap? :P
Xx
Kay

Sharon

Nee, meer informatie over de lampenkap! Past ie wel in je backpack? etc. :)

Kus

Kqy

Hij past heel goed in mijn backpack. Meer vertel ik lekker niet :P./

Sharon

Ah toe..!! MMSje dan? :D

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!