kayvalckx.reismee.nl

Marokko 2010 - Dag 10: Vertrek uit Todra Gorge

Om 7u stond ik op om via de Palmereias terug naar Tenerhir te lopen (dat is een oase bij de rivier. Je moet je dan allemaal palmbomen en andere bomen voorstellen, nabij een rivier.En via een irrigatiesysteem kunnen er onder de bomen allemaalgewassen groeien). Echter bleek er niet echt een wandelroute te zijn dus was het zwaar. Daarbij kwam ook nog eens dat ik een river wilde oversteken, en uitgleed over een steen waardoor ik nat werd (broek en buik). Ik besloot om andere kleding aan te trekken en maar naar het dorpje Tizgui te lopen en daar te wachten op een taxi.

Deze taxi kostte me maar 7dh, een groot verschil dus. Gisteren ben ik dus afgezet! En nu had ik zelfs nog meer plaats :).

Een omelet in Tenerhir was mijn ontbijt, het smaakte prima! Uiteindelijk was ik dus veel te vroeg in Tenerhir, omdat ik de wandelroute halverwege had gestaakt, dus kan ik nu lekker relaxen en wachten op een bus van 1u met airco die vertrekt naar Ouarzazate.

De busrit ging soepel. In Ouarzazate (een plaats met een te grote brede boulevard, ze denken volgens mij dat deze stad een metropool gaat worden:P) duurde het even voordat ik een grande taxi kon nemen naar Ait Ben Haddou, het iis gelukt :). Ait BenHaddou is echt heel mooi! Een hele mooie kashbah (het decor vanhet begin van Gladiator) en een nog mooiere omgeving. Het betreft een gebergte waar geen bomen groeien, dus heeft de wind vrij spel. Dat levert mooie plaatjes op!

In Ait ben Haddou had ik een nederlands gezin aangesproken en bij toeval hebben ze een huurauto. Brutaalals ik ben, heb ik gevraagd of ik de volgende dag met ze mee kon rijden, dat kon! En ook nog de beste tijd ever, om half 10 wilde ze vertrekken, mijn bus naar Marrakesh vertrok om 12u, prima aansluiting dus.

Ik heb een eenpersoonskamer genomen, het waaide nogal hard om op het dakterras te gaan slapen. Voor 8 euro was dat nog wel te doen.

Slapen en zweten maar!

Reacties

Reacties

ans

ha zonemans
ik lees hele leuke verhalen over kamelen en lampenkappen mooie omgeving en dan val je in een riviertje is je lampenkap niet nat geworden haha flauw grapje. Volgens mij heb jij het daar wel naar je zin maar is het niet te warm net als hier te warm
vol verwachting lees ik je verdere verhalen
veel plezier en groetjes van ons

Kqy

Ja in Marrakesh is het echt te warm. In de woestijn vond ik het misschien nog wel meevallen... Maar daar heb ik toen ook alleen maar rond het zwembad gehangen.

ans

rond het zwembad hangjongeren hahahaha
nou tot de volgende dag veel plezier aan de zee daar is genoeg water om je te wassen en zout ontsmet ook nog en de warmte om je te laten drogen dus geen handdoek meer nodig
groetjes mam

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!