kayvalckx.reismee.nl

Marokko 2010 - Dag 11: Naar het te hete Marrakesh

* Het is in Marrakesh gewoon 45 tot 50 graden..... Veel warmer als 1 en 2 juli, toen ik hier ook was.... Ik zweet hier weg :P.

Om half 9 stond ik op, douchen kon helaas niet, omdat de elektriciteit in het dorp was uitgevallen.

Een bezoekje aan de kasbah om foto's te nemen met zonlichtvervolgde door een drinkyoghurt ontbijt.

De Nederlanders hadden echt een heel mooi stulpje op het eerste gezicht. En in hun Fiat Punto mocht ik meereizen naar Ouarzazate. Gek genoeg reden we langs het CTM busstation, waar ik mijn bagage kon afgeven en Ouarzazate rondlopen. Het is een hele schone stad en heeft zeker potentie om uit te groeien tot iets groots.

De supermarkt (de eerste die ik tegenkwam) is erg duur! Dezelfde prijzen als in Nederland, maar douchegel iszelfs duurder! Maar aangezien ik mijn douchegel vergeten was in Todra Gorge moest ik het wel kopen. Oh, de handdoek ben iktrouwens vergeten in Chefchaouen, ik droog me nu met mijn trui af :). Werkt net zo goed.

De weg van Ouarzazate naar Marrakesh ging dwars door het Atlasgebergte. Het was een mooie route, maar het was 5u constand slingerweggetjes... In Marrakesh aangekomen is er wind, maar deze is warm tot heet. En nu is het zweten als een otter :P. De taxi heb ik gedeeld met Italianen:). Ik ga vannacht slapen op het dakterras, kijken of dat uit te houden is.

De wedstrijd Nederland-Spanje was apart om te zien. Echt, het hele cafe zat VOL. En met 45-50 graden is dat zweten!! Af en toe was er Marokkaanse/Afrikaanse muziek en de meeste Marrokanen waren voor Spanje.Gelukkig voor hun heeft Spanje gewonnen, zodat ik kon afdruipen en een lekkere douche kon nemen en kon gaan slapen op het dakterras. Het was er goed uit te houden!

Reacties

Reacties

Sharon

Wilde je 3 weken met 1 handdoek doen? Viezerd :P En ook nog eens geen douchegel! Als je terugkomt moet ik dan een Hammamsessie hier voor je regelen? Dag lief broertje! Ga me vast voorbereiden op de wedstrijd.

Kus

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!