kayvalckx.reismee.nl

Marokko 2010 - Dag 12: Essaouira

Vandaag stond ik vroeg op om de CTM bus te nemen naar Essaouira. De rit duurde ongeveer 4u en een 1u lang waren ze aan de weg bezig, waardoor de bus vaak maar 20km/u kon. In Essaouira was het niet heel moeilijk te vinden,de weg naar Hotel Smara.

Het is een erg mooi hotel en voor 7 euro heb ik een kamer. En dit terwijl het dakterras een schitterend zeezicht heeft.

Essaouira is zo mooi! Het is er zo'n 25 graden; lekker dus, veel wind, de zon die heerlijk schijnt. Ik ben via het hotel naar de kade gelopen, daarna nar de haven, schitterend al die visserbootjes. Vervolgens ben ik even naar het strand gegaan waar ik morgen ga vertoeven.

Teruggegaan om wederom mijnkleding te wassen en vervolgens ben ik demedia gaan verkennen. Dit keer ben ik op zoek gegaan naar dingetjes, maar heb op dit moment nog niets gekocht... Achja, ik loop liever 3u lang rond, zodat ikhet 5 euro goedkoper kan hebben :). En het is leuk om af te dingen. Ze beginnen bijvoorbeeld met 150Dh voor 1, uiteindelijk kun je er 2 voor 55Dh krijgen :).

Straks ga ik even eten en zonsondergang bekijken, op het dakterras of in de buurt (tenminste als ikde tijd in de gaten houd). Ik blijf 2 nachten in Essaouira, daarna ga ik denk ik naar het zuiden om uiteindelijk via het Atlas gebergte terug te gaan naar Marrakesh.

Zonsondergang heb ik uiteindelijk helaas gemist :P.

Reacties

Reacties

Roel

Mooie verhalen weer kaytje! Fijn dat het nu wat kouder is, lijkt me een stuk fijner dan die mega warmte. Ben benieuwd naar de foto's! Steeds meer hahaha!

Anouk

Hee Kay!

Ik vroeg aan Roel of ie wist hoe je vakantie verliep, toen gaf ie de link van je site.
Heb net alle verhalen zitten lezen, klinkt als een groot avontuur wat je erg bevalt (behalve de hitte hihi). Echt super om al je ervaringen te lezen.
Geniet nog de komende dagen, zag dat je na je vakantie lekker veel mag werken. Dus dan hoor ik de verhalen ook nog wel in real-life!

Liefs!

Kay

Ja de hitte is wat minder, maar dat wist ik :P. Hmm werken, daar wil ik nu even niet aan denken :-)... Net zoals school, het koude Nederland, etc. etc. etc. :).
De komende dagen blijf ik een beetje bij de kust, waar het zon 23 graden a/d kust en zo;n 35 graden in Tiznit. Helaas kom ik in Marrakesh aan bij zo'n 45 graden om dan Marokko te verlaten.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!