kayvalckx.reismee.nl

Marokko 2010 - Dag 13: Essaouira en uitstapje naar Sidi Kaouki

He lui,

Ik heb nu echt de meest relaxe computer :). Met het wk-lied van Guus Meeuwis en Youp van t Hek, wat Sharon stuurde op de achtergrond... Jammer dat Nederland heeft verloren, maar Spanjespeelde denk ik gewoon beter.En ik heb gevonden hoe je het Frans toetsenbord naar het Engels kunt omzetten, is zo veel beter :).

Essaouira is echt the place to be om te relaxen... Heerlijk om in het zonnetje te zitten (in het binnenland drijf je dan gewoon weg door het zweet) om lekker naar de zee te kijken, de mensen, de haven - die me steeds doet denken aan Pirates of the Carribean...

Ik heb vandaag voor het eerst niet mijn wekker gezet, ik heb heerlijk geslapen (in totaal 11u) en vervolgens ergens op een terrasje ontbeten; een omelet met koffie.

Vervolgens ben ik naar een strand ten zuiden van Essaouira gegaan. Echt die bus wast de meest gammele bus waar ik in mijn leven in heb gezeten! Hij stopt in een dorp om de 200m, zo stopte de bus ineens na een harde knal, waar vervolgens allemaal stof naar binnenkwam. Volgens mij ging de deur kapot of was er een klapband, echter reed hij gewoon netjes door...

In die bus ontmoette ik Tatijana uit Oostenrijk en Holly & Grace uit Australie, met hun ben ik naar Sidi Kaouki gegaan; een strand met een paar huisjesm thats all. Maar het was zeker tof uiteindelijk. De Australiers hadden een surfboard gehuurd, maar het lukte hun niet om echt te kunnen boarden; er stond te veel wind en er waren geen goede golven. Echter was het wel perfect om te gaan kitesurfen. Ook ik had een beetje geprobeerd te surfen, dit wil ik echt een keer gaan leren! Het water was trouwens helemaal niet koud, lekker zout, heerlijk fris.

Terug naar Essaouira in dezelfde boemelbus......

In Essaouira had ik afgesproken om s avonds wat te gaan doen met de 3 meiden die ik had ontmoet. Echter had Tatijana mij niet meer gebeld. Jammer, maar waarschijnlijk ligt het aan mijn telefoon, ik kan zelf namelijk vreemd genoeg niet naar Marokkaanse nummers bellen, dat mislukt telkens.

Na een lekkere tajine met kefta en ei te hebben gegeten ben ik een mooie zonsondergang gaan kijken op de oude kade van Essaouira. Een trui moest ik aan doen, anders werd het te koud :-). Om kwart voor 11 was het bedtijd voor mij. En voor de tweede nacht op rij kon ik gewoon in een echte slaapzak slapen zonder weg te drijven :).

Reacties

Reacties

Sharon

Hé Slaapmuts :)

Die trui die je aan hebt gedaan, dat is toch niet die waar je je ook mee afdroogt op dit moment ;) Klinkt trouwens weer als een heerlijk dagje. Mocht je denken dat mam (en pap) niet meer reageren op je dagboek: Die zitten met zijn 2en de luifel vast te houden in Sauerland. Hier is het met vlagen noodweer. Denk aan zoveel regen dat je denkt dat het mistig is etc.

Liefs,
Sharon

Kay

Ja dat is dezelfde trui, maar ik die had ik netjes van tevoren uitgewassen, zodat ik de eerste avond in Essaouira het koud had omdat alle kleren aan het drogen waren :p

Ocherrum....... Dan geniet ik nog maar even van het weer hier. De kust is echt zooo aangenaam :]

Sharon

Haha. Je moet sowieso genieten. Tot nu toe zijn de voorspellingen wel weer goed vanaf dinsdag.

XXx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!