kayvalckx.reismee.nl

Marokko 2010 - Dag 14: Essaouira en de bus naar Tiznit

Vandaag heb ik wederom geen wekker gezet en werd ik wakker om 9u, zo'n 10u geslapen dus. Na mijn spullen te hebben ingepakt ben ik streetfood gaan eten om dat daarna op te eten op de kade nabij het strand.

Een heerlijke en goede cappuccino heb ik gedronken op een terras en alles te zien voorbijgaan....

Shoppen! Afdingen is leuk :). Als zij beginnen bij 80Dh, begon ik bij 20Dh (5Dh is zon stom bedrag). Vervolgens blijf je dat een tijdje volhouden en zijn zij gezakt naar 40 ongeveer. Daarna ga je naar 25Dh en loop je weg. En voila dan krijg je het voor 25Dh. De portemonnee was wat duurder in verglijking met de prijzen van Fes, maar ik wilde die gewoon :). Waarschijnlijk is het ook geen kamelenleer zoals in Fes, het ruikt namelijk niet zo sterk.

Tussen het shoppen en de bus, heb ik elkker op het terras gezeten van het hotel. Bij deze temperaturen is het namelijk wel uit te houden in de zon. Heerlijk.

Vandaag ga ik de bus nemen naar Agadir, om daar snel over te stappen naar het zuiden; Tiznit. Om 14:30 vertrek ik en om 21:00 kom ik ongeveer aan in Tiznit...

De busrit naar Agadir ging soepel, hij kwam precies op tijd aan. Maar dan de busrit naazr Tiznit, hij zou eigenlijk om 1915 vertrekken, maar dat werd kwart voor 9. Mensen dringen om er in te kunnen, tewijl er precies genoeg plaatsen zijn voor iedereen; aangezien je een kaartje van te voren moet kopen, een typisch voorbeeld dat blijkbaar een verschil is tussen Nederland en Marokko. De bus zou om 9u aankomen, maar dat werd kwart voor elf savonds, en das niet zo plezierig in een stad die niet veel toeristen trekt. Gelukkig, het hotel was makkelijk te vinden, het was nog open en ik voelde me uiteindelijk veilig in de stad.

Om half 12 was het bedtijd.

Reacties

Reacties

Sharon

Matched je portemonnee bij je lampenkap? Hihi. Verveel je je niet in zo'n bus? Aangezien je al helemaal uitgeslapen bent lijkt slapen me ook geen optie.

Liefs,

Roel

Je hebt weer lekker veel mooie dingen gedaan! Flink afdingen, hoorde al dat de mensen dat daar ook als normaal beschouwen. Leuk kaartje! We kregen hem vandaag :d

De groetjes van mam, en van nicki die in griekenland zit ;-)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!